Avril - Forgotten

Ah ah ah ah
Ah ah ah ah
I'm giving up on everything
Because you messed me up
Don't know how much you
Screwed it up
You never listened
That's just too bad
Because I'm moving on
I won't forget
You were the one that was wrong
I know I need to step up and be strong
Don't patronize me
Yeah yeah yeah yeah yeah

[Chorus:]
Have you forgotten
Everything that I wanted
Do you forget it now
You never got It
Do you get it now
Yea yea yea yea yea
Yea yea yea yea yea
Ah ah ah ah
Ah ah ah ah

Gotta get away
There's no point in thinking about yesterday
It's too late now
It won't ever be the same
We're so different now
Yea yea yea yea yea

[Chorus]

I know I wanna run away
I know I wanna run away
Run away
If only I could run away
If only I could run away
Run away
I told you what i wanted I
I told you what i wanted
What I wanted
But I was forgotten
I won't be forgotten
Never Again

[Chorus (2x)]

Forgotten
Yeah yeah yeah
Forgotten
Yeah yeah yeah
Forgotten
Yeah yeah yeah
Forgotten
Yeah yeah yeah


[Thanks to Teddybear1277309@aol.com for these lyrics]
[Thanks to tysruscott@neo.rr.com, Brandi101617@cs.com, shawnda_777@hotmail.com for correcting these lyrics]


自己翻的中譯(唱片公司翻得怎麼看怎麼怪@@,可能是我的出發點覺得這首並不是寫男女間的事)

艾薇兒-忘掉了

阿阿~阿阿~
阿阿~阿阿~
我放棄了,所有事都放棄了
因為你把我弄得亂七八糟
你不知道你毀了多少我的生活
你從不聽我說
那真是太糟了!
因為我要繼續前進了
我不會忘記
你才是犯錯的那一個
我知道我必須加快腳步變的堅強
但你可別對我以恩人自居
語助詞~語助詞~語助詞~語助詞~語助詞~

[副歌]
你忘了嗎?
我要的東西
你現在忘記了嗎?
還是你從來就不知道?
你現在知道了嗎?
語助詞~語助詞~語助詞~語助詞~
語助詞~語助詞~語助詞~語助詞~
阿阿~阿阿~
阿阿~阿阿~

必須快離開了
回想昨天沒有任何意義
已經太晚了
事情不會變得和以前一樣
我們太不一樣了...
語助詞~語助詞~語助詞~語助詞~語助詞~

[副歌]X1

我知道我想跑開
我知道我想跑開
想跑開
如果我可以跑開
如果我可以跑開
可以跑開
我告訴過你我想要甚麼
我告訴過你我想要甚麼
我想要甚麼
但我已經被忘掉了
我不會再被忘掉
永遠不會

[副歌]X2

忘掉了
語助詞~語助詞~語助詞~
忘掉了
語助詞~語助詞~語助詞~
忘掉了
語助詞~語助詞~語助詞~
忘掉了
語助詞~語助詞~語助詞~


在我看來,這首歌拿來描寫一個小孩對父母的話
真是太合適不過了

多少的父母,不是用"適合小孩"的路來支持小孩子的發展
而是用"我想要你變成這樣"的路來支持小孩行動
所以小孩玩樂團當歌手--不準
小孩畫畫目標當尾大二代--不準
小孩不想讀醫學院,想當生物學家--不準
小孩想做甚麼?
父母早就忘了,我只希望你賺大錢,當郭台銘,過好生活
你就照著我說的路走就對了!!

小孩不是笨蛋,也有些人是真的能朝自己的路闖出一片天的
we're so different now!
就算你忘了,我也不會再被遺忘一次
我會加緊速度朝自己的路走下去!

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 鳥鴻 的頭像
    鳥鴻

    熱愛科學的貓頭鳥

    鳥鴻 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()